shutterstock_2010726230

הנימים הם כלי הדם הקטנים ביותר של מערכת הדם. הם מחברים את העורקים והוורידים. ישנם נימים כל כך קטנים, שניתן לראות אותם רק במיקרוסקופ, אך יש כאלה שניתן לראות אותם בולטים על גבי העור במעיין רשת עכביש. תפקיד הנים לאפשר חילוף חומרים בין הדם לתאים ,מעבר חמצן,חומרי תזונה, כמו גם לפינוי פסולת כמו פחמן דו חמצני.

הסיבה לנימים בולטים נוצרת כאשר הנימים התקינים, יכולים להוביל רק שורה אחת של כדוריות אדומות. מובילים מספר שכבות של כדוריות אדומות, דבר שגורם להם לבלוט ולהתרחב על פני העור. ותגובת נגד  זאת  מופיעה כפסים אדומים בודדים או כרשתות הבולטות מהעור ולכן נקראים “רשת עכביש”.

כיצד נוצרים נימים והיכן הם מופיעים?

הופעת נימים על גבי העור אינה מסוכנת בריאותית, אך כמובן לא אסתטית. מראה העכביש על גבי העור, במיוחד לבעלי עור בהיר עשויה להפריע לסובלים ממנה, בייחוד במקומות בולטים, למשל על המצח, בלחיים, סביב האף, בשוקיים וכו׳.

נימים מורחבים אינם נחשבים כבעיה רפואית, אינם כואבים או יכולים להסתבך, הם נחשבים לבעיה אסטטית בלבד. דליות וורידים מורחבים לעומת זאת, הן בעיה רפואית.

קופרוזיס, הופעת נימים על גבי עור הפנים, האף, הסנטר והלחיים, נגרמת לא רק כתוצאה מתורשה – אלא בין היתר גם כתוצאה מחשיפה לא מבוקרת לשמש, מתח וסטרס, לחץ דם גבוה, שינויים הורמונליים, תזונה לקויה, וגם טיפולים תרופתיים.

הבעיה אינה חולפת מעצמה, והזנחת הטיפול בה מאפשר לה להתרחב ואיתה גם המראה האסתטי הלא נעים.

כיצד ניתן לטפל בבעיה?

לאחרונה חלה פריצת הדרך בהעלמת נימים באמצעות טכנולוגיית גלי רדיו RF. מכשיר בשם Spider RF, הפועל בטכנולוגייתRF  המוכחת מדעית, להסרת נימים בשיטה בטוחה ללא שימוש בהזרקות וניתוחים. הפעולה מתבצעת בהליך טבעי ומותאמת לכל אזורי הגוף, לנשים וגברים בכל גיל. אורך ועלות הטיפול נקבע לפי גודל האיזור  כאשר תוצאה מתקבלת כבר בטיפול הראשון. לרוב נדרשים לקבלת תוצאה סופית עד שלושה טיפולים בלבד. המכשיר נוח וידידותי לשימוש ומתאים לשימוש בכל עונות השנה.

עוד בנושא